مقدمه ای بر ریاضیات عددی اطلاعات مربوط به جنبه های اساسی ریاضیات عددی
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر ریاضیات عددی اطلاعات مربوط به جنبه های اساسی ریاضیات عددی را ارائه می دهد. این کتاب موضوعات مختلفی را شامل می شود ، از جمله برنامه نویسی خطی ، جبر خطی و غیر خطی ، چند جمله ای ، تمایز عددی و تقریب. این کتاب که در هفت فصل سازماندهی شده است ، با مرور اجمالی راه حل مسائل خطی آغاز می شود که در آن ریاضیات عددی الگوریتم های بسیار موثری را شامل می شود که شامل تعداد زیادی مراحل محاسباتی است. این متن سپس روش حل مستقیم یک مشکل قطعی را بررسی می کند. فصل های دیگر تعیین فرکانس در سیستم های مکانیکی یا الکتریکی با نوسان آزاد است. این کتاب همچنین مشکلات ارزش ویژه برای سیستم های نوسانی با درجه های بسیار محدود آزادی را مورد بحث قرار می دهد که می توان آنها را به معادلات جبری تقلیل داد. فصل پایانی به نمایش تقریبی یک تابع f (x) که توسط I-values ​​در قالب یک جدول ارائه شده است ، می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای فیزیکدانان ، ریاضیدانان ، نظریه پردازان ، مهندسان و کارگران تحقیق است.یده آل برای کسانی است که به دنبال درک نظری و عملی این منحنی ها و سطوح بسیار مهم هستند. با شروع منحنی های Bézier ، کتاب توضیح واضحی از منحنی های NURBS ارائه می دهد ، سپس همین کار را برای سطوح انجام می دهد و به طور مداوم بر ویژگی های مهم طراحی شکل و قابلیت های هر منحنی و نوع سطح تأکید می کند. در کل ، به شدت بر تصاویر و مثالهای کامل کار شده است که به شما کمک می کند مفاهیم کلیدی NURBS را درک کرده و آنها را به طرز ماهرانه ای در کار خود به کار بگیرید. مکمل دستورالعمل های شفاف ، نقطه به نقطه ، شرح روشنی از تاریخ NURBS است که توسط برخی از برجسته ترین چهره های آن نوشته شده است.
اطلاعات حیاتی را با برنامه های کاربردی در زمینه های مختلف ارائه می دهد: CAD ، تجسم علمی ، انیمیشن ، بازی های رایانه ای و موارد دیگر.
دسترسی برای هر کسی که از ریاضیات سال اول کارشناسی آگاهی داشته باشد ، تسهیل می شود.
جزئیات تکنیک های خاص مبتنی بر NURBS ، از جمله ایجاد کاسپ با منحنی B-spline و مقاطع مخروطی با منحنی B-spline منطقی.
همه الگوریتم های مهم را به آسانی برای خواندن شبه کد ارائه می دهد-هم برای پیاده سازی آنها و هم برای درک نحوه عملکرد آنها مفید است.
شامل منابع کامل به منابع NURBS اضافی است.
چه شما کد خود را بنویسید و چه بخواهید بینش عمیق تری در مورد نحوه کارکرد برنامه گرافیکی رایانه خود داشته باشید ، مقدمه ای بر NURBS دانش شما را تا حدی بی نظیر با سایر منابع افزایش داده و گسترش می دهد.






:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: