نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر اتوماتیک احتمالی به ماشینهای متوالی تصادفی ، زنجیره مارکوف ، رویدادها ، زبانها ، پذیرنده ها و برنامه ها می پردازد. این کتاب مدل های ریاضی ماشین های متوالی تصادفی (SSM) ، روابط ورودی-خروجی تصادفی و نمایش آنها توسط SSM ها را توصیف می کند. این متن همچنین مشکلات تصمیم گیری و به حداقل رساندن حالتهای ناشی از مفاهیم معادل سازی و پوشش برای SSM ها را بررسی می کند. این کتاب نظریه زنجیره ها و سیستمهای غیر همگن مارکوف را از نظر ریاضی ، به ویژه در رابطه با رفتار بدون علامت ، ترکیب (مجموع مستقیم یا محصول) و تجزیه ارائه می دهد. "توابع ورد" ، که توسط زنجیره های مارکوف و سیستم های مارکوف ارزشمند ایجاد می شود ، شامل توصیف ، معادل سازی و نمایندگی توسط یک زنجیره یا سیستم مارکوف است. این متن همچنین ویژگیهای بسته شدن زبانهای احتمالی ، رویدادها و ارتباط آنها با رویدادهای منظم را مورد بحث قرار می دهد ، به ویژه با اشاره به رویدادهای قطعی ، شبه ضعیف و انحصاری. نظریه اتوماتای ​​احتمالی در نظریه اطلاعات ، کنترل ، نظریه یادگیری ، تشخیص الگو و اشتراک زمان در برنامه نویسی رایانه کاربرد دارد. برنامه نویسان ، مهندسان کامپیوتر ، مربیان کامپیوتر و دانشجویان علوم کامپیوتر این مجموعه را بسیار ارزشمند می دانند.مقدمه ای بر احتمالات و آمار ریاضی اطلاعات مربوط به جنبه های اساسی احتمالات و آمار ریاضی را ارائه می دهد. این کتاب موضوعات مختلفی از جمله متغیرهای تصادفی ، توزیع احتمال ، توزیع مجزا و برآورد نقطه را پوشش می دهد. این کتاب که در 13 فصل تنظیم شده است ، با مرور کلی تعریف عملکرد شروع می شود. این متن سپس مفهوم احتمال شرطی یا نسبی را بررسی می کند. سایر فصلها قضیه کوکران را در نظر می گیرند ، که در آن بخش از استنباط آماری معروف به تجزیه واریانس از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این کتاب همچنین اصول اساسی آزمایش فرضیه های آماری را با ارائه ایده ای برای خواننده در مورد مشکل اساسی و ارتباط آن با تمرین مورد بحث قرار می دهد. فصل آخر به مسئله برآورد و نظریه فواصل اطمینان نیمن می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای دانشجویانی است که در رشته ریاضی تحصیل می کنند. دانشجویانی که در رشته فیزیک تحصیل می کنند و به ریاضیات انتزاعی تمایل دارند نیز این کتاب را مفید خواهند دید. اطلاعات امروز ، دانشمندان و مهندسان باید مجموعه داده های بسیار بزرگ را به سرعت و به طور م analyzeثر تجزیه و تحلیل کنند. یکی از بهترین ابزارها برای تحقق این امر ، زبان داده های تعاملی (IDL®) است ، محیط برنامه نویسی و تجسم که مدل سازی عددی ، تجزیه و تحلیل داده ها و پردازش تصویر را تسهیل می کند. زبان سطح بالا و قابلیت های گرافیکی قدرتمند به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های انعطاف پذیرتر را بسیار سریعتر از آنچه در سایر زبان های برنامه نویسی امکان پذیر است بنویسند.
یادداشت های حاشیه ای در سراسر متن به سرعت خوانندگان را به بخش های مربوطه راهنمای IDL راهنمایی می کند
خلاصه ها و تمرینات پایان فصل به تقویت یادگیری کمک می کند
دانشجویانی که کتاب را خریداری می کنند ، می توانند از تخفیف قابل توجهی در نسخه دانشجویی نرم افزار IDL برخوردار شوند
مقدمه ای بر برنامه نویسی با IDL دانش آموزان تازه وارد برنامه نویسی و همچنین کسانی که در سایر زبان های برنامه نویسی تجربه دارند را قادر می سازد تا به سرعت از قابلیت های IDL استفاده کنند: عملکرد سریع و تعاملی. نحو آرایه ؛ تایپ داده های پویا ؛ و گرافیک داخلی هر مفهوم با کد نمونه ، شامل بسیاری از برنامه های کوتاه کامل ، نشان داده شده است.






:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر شیمی پلیمر بر شیمی بنیادی پلیمرهای آلی مصنوعی با وزن مولکولی بالا تمرکز دارد. این کتاب اصول اساسی شیمی پلیمر را از روشهای مهم تعیین وزن مولکولی گرفته تا مکانیسم های ساده تر پلیمریزاسیون توضیح می دهد. روش های اسمزی ، پراکندگی نور ، و گرانروی برای تعیین وزن مولکولی به طور کامل همراه با سینتیک نمونه های منتخب تراکم و پلیمریزاسیون افزودنی رادیکال آزاد مورد بحث قرار گرفته است. ویژگیهای اصلی پلیمریزاسیون یونی نیز به تفصیل توضیح داده شده است. این متن ، ترمودینامیک محلول های پلیمری یا روشهای تعیین ساختار را پوشش نمی دهد. این نشریه مرجع خوبی برای دانشجویان دانشگاه و کالج فنی است که در زمینه شیمی پلیمر تحقیق می کنند.این کتاب مهم ترین و اصلی ترین مفاهیم تکنیک های شبیه سازی مولکولی و میکرو را ارائه می دهد. این کتاب خوان را قادر می سازد تا مهارت های خود را در توسعه برنامه های شبیه سازی با ارائه مشکلات فیزیکی و نمونه برنامه های شبیه سازی برای استفاده از آنها بهبود بخشد.ابزارهایی را برای توسعه مهارت ها در توسعه برنامه های شبیه سازی ارائه می دهد
شامل نمونه برنامه های شبیه سازی برای استفاده خواننده است
ضمیمه زبان Fortran و C را به زبان ساده توضیح می دهد تا به افراد غیر متخصص اجازه استفاده از آنها را بدهد
این کتاب با استفاده از دستگاه حالت جامد و کمک های الکترومغناطیسی به مجموعه ، الکترونیک قدرت مدرن را معرفی می کند ، یعنی کاربرد دستگاه های نیمه هادی در کنترل و تبدیل توان الکتریکی. افزایش دسترسی به سوئیچ های حالت جامد باعث گسترش سریع برنامه های کاربردی شده است ، از کنترل قدرت نسبتاً کم تجهیزات داخلی ، تا کنترل قدرت بالای فرایندهای صنعتی و کنترل قدرت بسیار بالا در طول خطوط انتقال.
مه ای بر جریان سیال عملی اطلاعاتی در مورد راه حل عملی جریان سیالات و مشکلات انتقال سیالات از طریق کاربرد دینامیک سیالات ارائه می دهد.
متن با تأکید بر حل مشکلات عملیاتی و طراحی ، مطابق با روندهای مهندسی بر روی روش های رایانه ای تمرکز می کند. با تمرکز بر جریان دوغاب و مایعات غیر نیوتنی ، برای دانش آموزان و مهندسی که باید با مشکلات عملی جریان سیالات روبرو شوند مفید خواهد بود.
این متن مقدمه ای جامع برای کل طیف وسیعی از دستگاهها ارائه می دهد و کاربردهای آنها را با در نظر گرفتن حداقل زمینه ریاضی و الکترونیکی مورد بررسی قرار می دهد. این دوره یک سال تمام در زمینه الکترونیک قدرت را پوشش می دهد. تمرینات متعدد ، نمونه های کار شده و خودارزیابی برای تسهیل مطالعه خود و یادگیری از راه دور گنجانده شده است.




:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

بر پلاسما و پلاسما دینامیک مقدمه ای در دسترس برای درک درجه حرارت بالا ، گازهای یونیزه لازم برای انجام تحقیقات و توسعه برنامه های کاربردی مربوط به پلاسماها فراهم می کند. در حالی که ارائه های استاندارد مطالب مقدماتی بر فیزیک و مبنای نظری موضوعات تأکید می کند ، این متن خواننده را با زمینه اطلاعات اساسی آشنا می کند و دانش اساسی مورد نیاز برای کار یا مطالعه پیشرفته را ارائه می دهد.
این کتاب نظریه را به دستگاه ها و مکانیزم های مربوط مرتبط می کند و یک طرح کلی از تجزیه و تحلیل و جزئیات ریاضی ارائه می دهد. این مقاله با مرور کاربردهای اخیر و روندهای مهندسی پلاسما ، از جمله موضوعات تشکیل پلاسما و همجوشی مغناطیسی ، محرک های پلاسما و پیشرانه های فضایی ، اهمیت مفاهیم را برجسته می کند.اصول اساسی پویایی پلاسما مورد نیاز برای تحقیقات موثر و توسعه در برنامه های کاربردی پلاسما را ارائه می دهد
بر درک فیزیکی و حمایت از مبانی نظری با اشاره به استفاده از آنها در دستگاه ها ، مکانیسم ها و پدیده ها تأکید می کند
طیف وسیعی از برنامه ها از جمله تبدیل انرژی ، پیشران فضا ، همجوشی مغناطیسی و فیزیک فضا را پوشش می دهد.ی بر مهندسی پلاستیک ، مرجع واحدی را ارائه می دهد که اصول اولیه مواد پلیمری و پلاستیکی و خواص ، طراحی ، پردازش و کاربردهای آنها را به صورت عملی پوشش می دهد. این کتاب مهندسی مواد را از طریق فرمول بندی خواص ، ترکیب طراحی و پردازش برای تولید محصولات نهایی مورد بحث قرار می دهد. این کتاب راهنمای مفیدی برای مهندسان مواد در حال توسعه فرمول های جدید ، مهندسان پردازش تولید کننده این فرمول ها و مهندسان طراحی و محصول است که به دنبال درک مواد و روش های توسعه برنامه های جدید خواهند بود. این کتاب شامل خواص مواد ، مهندسی ، پردازش ، طراحی ، برنامه های کاربردی و راه حل های پایدار و مبتنی بر زیست است.
ارائه یک مرجع واحد برای پوشش مواد پلاستیکی ، خواص ، طراحی ، پردازش و برنامه های کاربردی
پوشش کامل از صنعت ، از فرمولاسیون تا طراحی بخش ، پردازش و محصول نهایی را ارائه می دهد
به عنوان یک کتاب مقدماتی ایده آل برای مهندسان پلاستیک جدید و دانشجویان مهندسی پلاستیک عمل می کند
یک مرجع مناسب برای تمرین کنندگان با تجربه تر ارائه می دهد
ایده آل برای کسانی که تازه وارد صنعت می شوند یا بین بخش ها در حال انتقال هستند ، این یک راهنمای مرجع سریع ، مرتبط و آموزنده برای مهندسی و پردازش پلاستیک برای مهندسان و متخصصان پلاستیک است.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

ن کتاب مقدمه ای بر فیزیک نانوالکترونیک با تمرکز بر جنبه های نظری دستگاه های مقیاس نانو ارائه می دهد. این کتاب با مروری بر ریاضیات و مکانیک کوانتوم مربوط به الکترونیک در مقیاس نانو آغاز می شود تا درک فصل های بعدی را تسهیل کند. این امر شامل الکترونیک کوانتومی ، اسپینترونیک ، جلوه های هال ، الکترونیک کربن و گرافن و فیزیک توپولوژیکی در دستگاه های مقیاس نانو می شود.با مروری بر ریاضیات و مکانیک کوانتوم مربوط به الکترونیک در مقیاس نانو آغاز می شودمقدمه ای بر فیزیک پلاسما جدیدترین فیزیک پلاسما را ارائه می دهد. اگرچه پلاسماها در محیط نزدیک ما زیاد نیستند ، اما هنوز پدیده های جهانی وجود دارد که با آنها برخورد می کنیم ، یعنی شوک های الکتریکی و جت های کهکشانی. این کتاب ، به طور موازی ، مبانی نظریه پلاسما و تعدادی کاربرد در پلاسمای آزمایشگاهی یا پلاسمای طبیعی را ارائه می دهد. این نگاه تازه ای به مفاهیمی دارد که قبلاً در رشته های دیگر مانند فشار و دما مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این ، اطلاعات ارائه شده به ما کمک می کند پیوندهای بین نظریه های سیال ، مانند MHD و نظریه جنبشی این رسانه ها ، به ویژه در انتشار موج را درک کنیم.پدیده های مختلف تشکیل دهنده فیزیک پلاسما را ارائه می دهد
مبانی نظریه پلاسما را توضیح می دهد
به خوانندگان کمک می کند تا مفاهیم مختلف مربوط به پلاسماها را درک کنند
شامل الکترونیک کوانتومی ، اسپینترونیک ، جلوه های هال ، الکترونیک کربن و گرافن و فیزیک توپولوژیکی در دستگاه های مقیاس نانو
به طور جامع دینامیک توپولوژیکی و پتانسیل سنجی را با ریاضیات مربوطه معرفی می کند و کاربرد آنها را در سیستم های نانوالکترونیکی به طور گسترده مورد بحث قرار می دهد.
روش شناسی نظری با استفاده از تکنیک های مکانیکی کوانتومی و غیر تعادلی گرین (NEGF) برای محاسبه جریان های الکترونیکی و روشن شدن ویژگی های انتقال آنها در مقیاس اتمی توسعه یافته است. اثر اسپین هال توضیح داده شده و کاربرد آن در زمینه نوظهور اسپینترونیک - که در آن از چرخش الکترون و همچنین بار آن استفاده می شود - مورد بحث قرار گرفته است. پویایی توپولوژیکی و پتانسیل سنج با ریاضیات مربوطه معرفی شده و کاربرد آنها در سیستم های نانوالکترونیکی توضیح داده شده است. گرافن ، یکی از نانوساختارهای مبتنی بر کربن برای نانوالکترونیک ، نیز مورد بررسی قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه فیزیک: مکانیک ، هیدرودینامیک ، ترمودینامیک اصول ماده و حرکت آن را در فضا و زمان و همچنین مفاهیم مربوط به انرژی و نیرو را پوشش می دهد. این کتاب از یازده فصل تشکیل شده است و با مقدمه ای بر اصول اولیه مکانیک ، هیدرودینامیک و ترمودینامیک آغاز می شود. فصل های بعدی به استاتیک اجسام سفت و پویایی ذرات و اجسام سفت و سخت می پردازد. این مباحث با بحث در مورد کشش ، مکانیک سیالات ، مفهوم اساسی ترمودینامیک ، نظریه جنبشی و ساختار بلوری جامد دنبال می شود. این کتاب برای فیزیکدانان ، دانشمندان ، مهندسان ترمودینامیک مفید خواهد بود.
مقدمه ای بر فیزیک فعل و انفعالات الکتروضعیف یک کتاب شش فصل است که ابتدا پراکندگی لپتون های عمیق غیر کششی و کشسان بر روی نوکلئون ها (هر دو مورد ذرات اولیه قطبی و غیر قطبی) را روشن می کند. فصل بعدی یک تاریخچه مختصر از ساخت پدیده شناسی VA تعامل ضعیف Hamiltonian ارائه می دهد. فصلهای دیگر جزئیات نظریه واحد گلاشو واینبرگ سلام در مورد برهم کنشهای ضعیف و الکترومغناطیسی را توضیح می دهد. فرایندهایی که نوترینوها در آن شرکت می کنند ؛ و فرآیندهای ناشی از جریانهای خنثی ، پراکندگی نوترینو-نوکلئونهای عمیق غیر الاستیک ، پراکندگی نوترینو-نوکلئونهای الاستیک و پراکندگی نوترینو الکترونهای الاستیک. این کتاب برای کسانی که مایل به تسلط بر تکنیک های محاسبه مقادیر اندازه گیری شده تجربی هستند مفید خواهد بود.مقدمه ای بر فیزیک سیالات و جامدات راهی برای یادگیری مکانیک پیوسته بدون تسلط بر هیچ سیستم دیگری ارائه می دهد. این مقاله مقدمه ای بر اصول مکانیک سیالات را مورد بحث قرار می دهد. تمرکز دیگر مطالعه مایعات در اخترفیزیک است. برخی از موضوعات مورد بحث در کتاب عبارتند از چرخش کهکشان ، مفهوم ثبات ، سیالات در حال حرکت و امواج در سیالات ، نظریه جزر و مد ، ارتعاشات زمین و شکافت هسته ای. ویسکوزیته در مایعات پوشیده شده است. جریان سیالات چسبناک مورد بحث قرار می گیرد. متن گردش عمومی جو را مشخص می کند. تجزیه و تحلیل خصوصیات کلی جامدات ارائه شده است. یک فصل از این مقاله به کاربردهای زلزله شناسی اختصاص یافته است. بخش دیگری از کتاب بر جریان خون و طیف سنج قطره ادراری تمرکز دارد.







:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

کتاب درسی به عنوان یک رویکرد یکپارچه برای موضوعات مختلف ، از کشف دارو تا تولید ، تکنیک ها و فناوری ، مقررات و بازاریابی نوشته شده است. موضوع اصلی کتاب داروسازی است - آنچه هر دانشجوی علوم دارویی باید بداند: از مواد فعال دارویی گرفته تا تهیه اشکال مختلف دوز به همراه شیمی مربوطه ، این کتاب داروسازی را به دانشجویان کارشناسی داروسازی و علوم دارویی مرتبط می سازد.رویکرد یکپارچه در مورد کشف دارو ، تولید داروهای فله ، فرمول بندی فرم های دوز ، با اقدامات دارویی و درمانی
فرآیندهای تولید ترکیبات دارویی فعال نماینده و شیمی آنها به علاوه فرمول بندی فرم های دوز ارائه شده در این کتاب بر اساس فرآیندهای صنعتی واقعی است.مقدمه ای بر نظریه پدیدارشناختی فروالکتریسیک موضوعاتی را در مورد اساس و اشتقاق نظریه ماکروسکوپی یا پدیدارشناختی خواص الاستیک ، دی الکتریک و حرارتی بلورها که در زمینه فروالکتریسیته استفاده می شود ، پوشش می دهد. این مقاله در مورد خواص الاستیک ، دی الکتریک و حرارتی بلورهای فروالکتریک بحث می کند. نظریه الکتروالاستیک وابسته به زمان استاندارد ؛ خواص استاتیکی غیر خطی دی الکتریک الاستیک بر اساس اصل تغییر. و نظریه پدیدارشناختی خواص حرارتی ، الاستیک و دی الکتریک استاتیک یک ماده همگن. این کتاب همچنین نظریه رفتار غیر خطی ایستایی یک دی الکتریک الاستیک و همچنین مدلهای پدیدارشناختی برای فروالکتریسیته را توضیح می دهد.
بسیاری از جنبه های مربوط به دانشجویان علوم دارویی یا محققان/کارکنان دارویی تازه استخدام شده را پوشش می دهد. این شامل اطلاعات خلاصه در مورد سازمان های نظارتی کشورهای مختلف است
این کتاب توضیح می دهد که چگونه یک داروی خاص کشف شده و سپس از مقیاس آزمایشگاهی به مقیاس تولید ، به بازار تبدیل شده است. این انگیزه برای کشف دارو ، شیمی واکنش درگیر ، مشکلات تجربی ، اشکال مختلف دوز و دلایل پشت آنها ، مکانیسم عمل ، تضمین کیفیت و نقش نهادهای نظارتی را توضیح می دهد. پس از گذراندن دوره ای بر اساس این کتاب ، دانش آموز قادر خواهد بود: 1) چشم انداز شغلی در صنعت داروسازی ، 2) نیاز به کار گروهی بین رشته ای در علم ، 3) تکنیک ها و فن آوری های مربوط به ساخت داروسازی از فله داروها و 4) اشکال مختلف دوز و عوامل مهم در توسعه فرمولاسیون دارویی در ارتباط با اصول شیمی.
چند داروی پرفروش از جمله آتورواستاتین ، سیلدانفیل ، رانیتیدین ، ​​سیپروفلوکساسین ، آموکسی سیلین و داروهای طولانی مدت مانند آسپرین و پاراستامول به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. در نهایت ، این کتاب همچنین مسائل مهم دارویی فعلی مانند کنترل کیفیت ، ایمنی ، تقلب و سوء استفاده از داروها و چشم اندازهای آینده صنعت داروسازی را پوشش می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر مواد شیمیایی نفتی از مجموعه ای از سخنرانی ها در زمینه صنایع شیمیایی نفت در کالج علم و فناوری منچستر در پاییز و زمستان 1959 ارائه شد. این کتاب ادعا نمی کند که یک درمان جامع از مواد شیمیایی نفتی است ، اما تلاش می کند بررسی جنبه های مهم صنعت در سطح توسعه فعلی آن. این دوره توسط شیمی دانان و مهندسان شیمی که در صنایع شیمیایی انگلستان مشغول به کار بودند برگزار شد و به متن انگلیسی و اروپایی ، متمایز از طعم آمریکایی ، ارائه شد. این کتاب با بحث ترک خوردن الفین هیدروکربن های مایع آغاز می شود. پس از آن فصلهای جداگانه ای در مورد مراحل جداسازی الفینها دنبال می شود. مشتقات اتیلن و پروپیلن ؛ فرآیند پلیمریزاسیون الفین ؛ و خواص پلی اتیلن ها و پلی پروپیلن ها فصل های بعدی تولید و استفاده از بوتادین و ایزوبوتیلن را پوشش می دهد. تولید مواد معطر ؛ تولید ، خواص و مصارف استایرن و پلی استایرن ؛ تولید استیلن از هیدروکربن ها ؛ و صنعت کربن سیاه
مقدمه ای بر فرمولاسیون دارویی اشکال مختلفی را که ممکن است داروها در اختیار پزشکان ، بیماران و جراحان دامپزشکی قرار گیرد ، توصیف می کند. در مورد موادی که ممکن است به منظور ارائه محصولات فرمولاسیون به داروها اضافه شوند ، و روش هایی که فرمولاسیون ها را ارزیابی می کند ، توضیح داده می شود. این کتاب با پیش زمینه فرمولاسیون دارویی ، توصیف فرمولاسیون تولید شده و رسمی ، معیارهای مهم فرمولاسیون و پیشرفت های فنی در داروسازی در دوران پس از جنگ آغاز می شود. پس از آن فصل های جداگانه ای در مورد رقیق کننده ها ، حلال ها و وسایل نقلیه مایع دنبال می شود. ضخیم کننده و چسبنده ؛ شیمی و داروسازی عوامل فعال سطحی ؛ و رنگها ، طعمها و مواد نگهدارنده. فصل های بعدی فرمول های جامد ، مایع و خمیر را پوشش می دهد. انتشار کنترل شده دارو ؛ ثبات فرمول ها ؛ اهمیت ظرف فرمول ؛ و تولید گسترده محصولات فرمولاسیون. این کتاب در درجه اول برای دانشجویان داروسازی طراحی شده است. این کتاب درسی داروسازی عملی یا نظری نیست اما باید همراه با کتابهای دیگر در این زمینه مطالعه شود.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

ر تشخیص الگو: رویکرد متلب یک راهنمای همراه برای تشخیص الگوی تئودوریدیس/کوترومباس است.
این شامل کد متلب از متداول ترین روش ها و الگوریتم های موجود در کتاب ، همراه با خلاصه ای توصیفی و نمونه های حل شده ، و شامل مجموعه داده های واقعی در تصویربرداری و تشخیص صدا می باشد.
این متن برای مهندسی الکترونیک ، علوم رایانه ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی پزشکی و ریاضیات کاربردی که برای گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه تشخیص الگو و یادگیری ماشین و مهندسان تحقیق و توسعه و محققان دانشگاه در زمینه پردازش/تجزیه و تحلیل تصویر و سیگنال و بینایی رایانه طراحی شده اند طراحی شده است.بیوتکنولوژی نفت ، مهندس نفت را با بیوتکنولوژی آشنا می کند و روشهای مختلف بیوتکنولوژی را که برای بازیابی ، پالایش و اصلاح در استفاده از نفت و فرآورده های نفتی استفاده می شود ، گرد هم آورده است.
مقدار قابل توجهی نفت امروزه با استفاده از روشهای متداول و ثانویه در مخازن قابل کشف نیست. این مرجع توضیح می دهد که چگونه بازیافت روغن افزایش یافته میکروبی به تولید رویدادهای متابولیکی اقتصادی تر و سازگار با محیط زیست کمک می کند که منجر به بهبود بازیابی روغن می شود. در همین حال ، در بخش پایین دستی صنعت ، اپراتورهای پالایش نفت با بالاترین سطح مقررات زیست محیطی روبرو هستند در حالی که برای پردازش بیشتر نفت خام سنگین تلاش می کنند ، زیرا تکنیک های تصفیه فیزیکی و شیمیایی متداول ممکن است در نفت خام سنگین تر کاربرد نداشته باشد.
این مرجع مفاهیم کاربردهای پالایش زیستی را به مهندس و مدیر پالایش پیشنهاد می کند تا نه تنها از طریق تخریب میکروبی ، نفت خام سنگین تر را به عنوان خام سبک تر نشان دهد ، بلکه از طریق تخریب بیولوژیکی ، دی متالیزاسیون و سولفورزاسیون زیستی ، تصفیه و ارتقاء بیشتر مشتقات نفتی بدون انتشار بیشتر را نیز ارائه می دهد. آلاینده هاارائه اصول بیوتکنولوژی نفت برای هر دو عملیات بالادست و پایین دست نفت و گاز
ارائه آخرین فناوری در بازیابی مخزن با استفاده از روشهای بازیابی روغن با افزایش میکروبی
به خوانندگان کمک می کند تا در مورد کاربرد فعلی و آینده استفاده از بیوتکنولوژی به عنوان یک روش پالایش و ترکیب سوخت برای روغن های سنگین و ماسه های قیری ، بینش پیدا کنند.
این کتاب که هم برای بالادست و هم برای پایین دست برای یادگیری اصول اولیه مجهز است ، یک آغازگر ضروری برای مهندس نفت امروز است.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر برنامه نویسی موازی اولین متن کارشناسی است که به طور مستقیم به تدوین و اجرای برنامه های موازی در معماری جدید چند هسته ای و خوشه ای پرداخته است. این برنامه نحوه طراحی ، اشکال زدایی و ارزیابی عملکرد برنامه های توزیع شده و حافظه مشترک را توضیح می دهد. نویسنده پیتر پاچکو با استفاده از یک روش آموزشی به دانش آموزان نشان می دهد که چگونه برنامه های موازی م withثر با MPI ، Pthreads و OpenMP را توسعه دهند ، با مثالهای کوچک برنامه نویسی شروع کرده و به تدریج به موارد چالش برانگیز تبدیل می شوند. این متن برای دانش آموزان برنامه نویسی موازی در مقطع کارشناسی یا محاسبات موازی طراحی شده است که برای رشته علوم کامپیوتر طراحی شده یا به عنوان یک دوره خدماتی برای سایر بخشها طراحی شده است. متخصصانی که سابقه محاسبات موازی ندارندیک رویکرد آموزشی را در نظر می گیرد ، با مثالهای برنامه نویسی کوچک شروع می شود و به تدریج به نمونه های چالش برانگیز تبدیل می شودتک نگاری های دارویی ، جلد 2: مقدمه ای بر انگل شناسی بر اصول ، روش ها و رویکردهای دخیل در انگل شناسی از جمله درمان ، عفونت ها و انگل گرایی تمرکز دارد. این کتاب ابتدا اطلاعاتی درباره ماهیت انگل ، ویژگی های انگل ها ، ارتباط انگل ها با میزبان ، فیزیولوژی و اکولوژی انگل ها ، عفونت ، انتقال و انتشار انگل ها و مقاومت و ایمنی در برابر عفونت های انگلی ارائه می دهد. سپس متن پروتوزولوژی و کرم شناسی را مورد بررسی قرار می دهد. بحث ها بر روی ماهیت و طبقه بندی کرم های انگلی ، بیولوژی کرم های انگلی ، اثرات بیماری زای کرم های انگلی و طبیعت و طبقه بندی تک یاخته ها متمرکز است. این نسخه خطی در مورد حشره شناسی ، مالاکولوژی و تشخیص ، درمان و پیشگیری صحبت می کند. موضوعات شامل طبقه بندی نرم تنان ، بیونومیک و کنترل ، طبیعت و طبقه بندی Arthropoda از نظر پزشکی و دامپزشکی ، پشه ها ، حشرات ، کک ها ، کنه ها و کنه ها. این نشریه یک مرجع حیاتی برای محققان علاقمند به انگل شناسی است.
بر طراحی ، اشکال زدایی و ارزیابی عملکرد برنامه های توزیع شده و حافظه مشترک تمرکز دارد
نحوه توسعه برنامه های موازی با استفاده از مدل های برنامه نویسی MPI ، Pthreads و OpenMP را توضیح می دهد




:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مانها را درک می کنید ، قدرتمندتر هستید ، زیرا می توانید منافع خود و/یا سازمان را پیش ببرید. بنابراین منطقی است که همه مهندسان به عنوان بخشی از مقطع کارشناسی خود یا توسعه حرفه ای بعدی خود ، باید رفتار سازمانی را به عنوان بخشی از آموزش مدیریت خود مطالعه کنند. این یک الزام اصلی شورای مهندسی انگلستان (ECUK) برای کسانی است که مایل به تبدیل شدن به مهندسین متخصص هستند.
هدف این کتاب حمایت از دوره هایی است که به منظور برآوردن الزامات ECUK برای آموزش مدیریت و کسب و کار ، با پوشش کار گروهی و گروهی ، و بحث بیشتر در مورد تفاوت های فرهنگی بین المللی ، که از ویژگی های اصلی مدارک مهندسی امروز است ، انجام می شود. فصلها همچنین موضوعات کلیدی برای حفظ محیط کار سالم در یک سازمان را شامل می شود ، مانند ایجاد انگیزه در کارکنان ، مدیریت استرس و برخورد با سیاست های سازمانی ، و همچنین موضوعاتی برای درک بیشتر مدیریت شرکت از جمله ساختارهای رهبری و سازمانی.
مقدمه ای بر رفتار سازمانی برای مدیران و مهندسین نه تنها مقدمه ای عملی برای OB برای دانشجویان مدیریت ، بلکه متنی را نیز ارائه می دهد که به طور خاص نیازهای مهندسان و دانشجویان مهندسی را هدف گرفته است. مطالب پشتیبانی مدرسان از جمله ارائه پاورپوینت قابل ویرایش و یادداشت های سخنرانی به مدرسین این امکان را می دهد که زمان کمتری را صرف برنامه ریزی و زمان بیشتری برای تدریس
کنند. به اشتراک گذاشتن ایده هامقدمه ای بر الگوریتم ها و معماری های موازی: Arrays Trees Hypercubes مقدمه ای در زمینه گسترش الگوریتم ها و معماری های موازی ارائه می دهد. این کتاب بر محاسبات موازی با متداول ترین معماری شبکه ، یعنی آرایه ها ، درختان ، ابر مکعب ها و برخی از شبکه های نزدیک متمرکز است. این کتاب که در سه فصل تنظیم شده است ، با مروری بر ساده ترین معماری آرایه ها و درختان آغاز می شود. این متن سپس ساختارها و روابط بین معماری های غالب شبکه و همچنین کارآمدترین الگوریتم های موازی را برای انواع مختلف مشکلات ارائه می دهد. فصل های دیگر بر نتایج و تکنیک های اساسی و تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد الگوریتمی تمرکز دارد. این کتاب ترکیبی از معماری شبکه بر اساس آرایه ها و درختان به نام مش درختان را مورد بحث قرار می دهد. فصل پایانی به مهمترین خواص هایپرکوب می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای خوانندگان با پیشینه فنی کلی است.
• نوشته شده توسط یک مدرس مجرب در زمینه متناسب با ماژول های رفتار سازمانی در هر دو مدرک مدیریت و مهندسی ، ارائه مقدمه ای مختصر بر موضوع بدون اینکه دانش آموز را تحت فشار قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر معادلات دیفرانسیل معمولی یک متن 12 قسمتی است که روشهای ابتدایی مفید برای یافتن راه حلها با استفاده از معادلات دیفرانسیل معمولی را شرح می دهد. این کتاب با مقدمه ای بر خواص و متغیر پیچیده معادلات دیفرانسیل خطی آغاز می شود. فصلهای قابل ملاحظه ای موضوعاتی را که کاربردهای ویژه ای دارند ، شامل تغییرات لاپلاس ، مسائل مربوط به ارزش ویژه ، توابع ویژه ، سری فوریه ، و مسائل مربوط به ارزش مرزی فیزیک ریاضی را پوشش می دهد. فصل های دیگر به موضوعاتی اختصاص داده شده است که مستقیماً به یافتن راه حل ها مربوط نمی شوند و باید برای رشته ریاضی مورد توجه قرار گیرد ، مانند قضایای مربوط به وجود و منحصر به فرد بودن راه حل ها. فصلهای پایانی درباره ثبات نقاط بحرانی سیستمهای خود مختار صفحه و نتایج در مورد وجود راه حلهای دوره ای معادلات غیر خطی بحث می کند. این کتاب برای ریاضیدانان ، فیزیکدانان و دانشجویان کارشناسی مهندسی و علوم که به کاربردهای معادله دیفرانسیل علاقه دارند ، بسیار مفید است.ی از بزرگترین چالش های اپتوالکترونیک آلی ، تحقق اولین دیود لیزری آلی (پمپ الکتریکی) است که پتانسیل بسیار قوی برای بسیاری از کاربردها دارد.آخرین پیشرفت ها در توسعه لیزرهای ارگانیک را توضیح می دهد ، یکی از چالش برانگیزترین مسائل در اوایل قرن حاضر
شرح مفصلی از ویژگی های مواد را ارائه می دهد
دارای ویژگی های پیشرفته منابع ارگانیک و کاربردهای بالقوه آنها است
شامل چندین موضوع است که در حال توسعه است
مشابه آنچه در زمینه بینایی نوری معدنی هنگام تبدیل LED ها به LD ها اتفاق افتاد ، رقابت برای تبدیل یک OLED به OLD در حال انجام است. این شامل توسعه راه حل های ابتکاری برای غلبه بر مشکلات ذاتی در مواد آلی و پمپ الکتریکی است.
این کتاب عناصر فیزیک ، مواد و فناوری را ارائه می دهد که به ما امکان می دهد اصول اولیه لیزرهای ارگانیک را درک کرده و پیشرفت های به دست آمده را ثبت کنیم. همچنین راهنمای پیشرفت های آینده در مورد دیود لیزری آلی را ارائه می دهد.




:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر ریاضیات عددی اطلاعات مربوط به جنبه های اساسی ریاضیات عددی را ارائه می دهد. این کتاب موضوعات مختلفی را شامل می شود ، از جمله برنامه نویسی خطی ، جبر خطی و غیر خطی ، چند جمله ای ، تمایز عددی و تقریب. این کتاب که در هفت فصل سازماندهی شده است ، با مرور اجمالی راه حل مسائل خطی آغاز می شود که در آن ریاضیات عددی الگوریتم های بسیار موثری را شامل می شود که شامل تعداد زیادی مراحل محاسباتی است. این متن سپس روش حل مستقیم یک مشکل قطعی را بررسی می کند. فصل های دیگر تعیین فرکانس در سیستم های مکانیکی یا الکتریکی با نوسان آزاد است. این کتاب همچنین مشکلات ارزش ویژه برای سیستم های نوسانی با درجه های بسیار محدود آزادی را مورد بحث قرار می دهد که می توان آنها را به معادلات جبری تقلیل داد. فصل پایانی به نمایش تقریبی یک تابع f (x) که توسط I-values ​​در قالب یک جدول ارائه شده است ، می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای فیزیکدانان ، ریاضیدانان ، نظریه پردازان ، مهندسان و کارگران تحقیق است.یده آل برای کسانی است که به دنبال درک نظری و عملی این منحنی ها و سطوح بسیار مهم هستند. با شروع منحنی های Bézier ، کتاب توضیح واضحی از منحنی های NURBS ارائه می دهد ، سپس همین کار را برای سطوح انجام می دهد و به طور مداوم بر ویژگی های مهم طراحی شکل و قابلیت های هر منحنی و نوع سطح تأکید می کند. در کل ، به شدت بر تصاویر و مثالهای کامل کار شده است که به شما کمک می کند مفاهیم کلیدی NURBS را درک کرده و آنها را به طرز ماهرانه ای در کار خود به کار بگیرید. مکمل دستورالعمل های شفاف ، نقطه به نقطه ، شرح روشنی از تاریخ NURBS است که توسط برخی از برجسته ترین چهره های آن نوشته شده است.
اطلاعات حیاتی را با برنامه های کاربردی در زمینه های مختلف ارائه می دهد: CAD ، تجسم علمی ، انیمیشن ، بازی های رایانه ای و موارد دیگر.
دسترسی برای هر کسی که از ریاضیات سال اول کارشناسی آگاهی داشته باشد ، تسهیل می شود.
جزئیات تکنیک های خاص مبتنی بر NURBS ، از جمله ایجاد کاسپ با منحنی B-spline و مقاطع مخروطی با منحنی B-spline منطقی.
همه الگوریتم های مهم را به آسانی برای خواندن شبه کد ارائه می دهد-هم برای پیاده سازی آنها و هم برای درک نحوه عملکرد آنها مفید است.
شامل منابع کامل به منابع NURBS اضافی است.
چه شما کد خود را بنویسید و چه بخواهید بینش عمیق تری در مورد نحوه کارکرد برنامه گرافیکی رایانه خود داشته باشید ، مقدمه ای بر NURBS دانش شما را تا حدی بی نظیر با سایر منابع افزایش داده و گسترش می دهد.




:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

هنگام برخورد با جابجایی و ذخیره سازی زباله های هسته ای ، اهمیت ایمنی و محیط زیست بسیار مهم است. 20 فصل در "مقدمه ای بر بیحرکتی پسماند هسته ای" همه جنبه های مهم بیحرکتی ، از فروپاشی هسته ای ، مقررات ، فناوری ها و روش های جدید را پوشش می دهد. تمرکز قابل توجهی بر تجزیه و تحلیل ماتریس های مختلف مورد استفاده در حمل و نقل است: سیمان ، قیر و شیشه ، با بیشترین توجه به شیشه. فصل آخر بر ارزیابی عملکرد هر ماتریس و پیشرفتهای جدید سرامیک و مواد کامپوزیت شیشه ، روشهای ترموشیمیایی و بیحرکتی ماتریس فلز درجا متمرکز است. این کتاب به طور کامل همه مسائل پیرامون ضایعات هسته ای را پوشش می دهد: از کجا می توان پسماندهای هسته ای را در محیط زیست ، از طریق تولید و منابع زباله های هسته ای ، طرح ها و فناوری های تصفیه ، فناوری های بی حرکت و اشکال زباله ، دفع و رفتار طولانی مدت. توجه ویژه ای به رویکردها و فناوری های مورد تأیید بین المللی و کاربردهای جهانی است.مقدمه ای بر طبقه بندی عددی منطق تجزیه و تحلیل عددی را با استفاده از مدل های هندسی یا نمونه های کار شده بدون نمادگرایی جبری گسترده توصیف می کند. این کتاب که در 13 فصل تنظیم شده است ، جنبه های طبقه بندی و اکولوژیکی طبقه بندی عددی را پوشش می دهد. پس از ارائه مختصر اصطلاحات مختلف مورد استفاده در این اثر ، این کتاب انواع مختلفی از طبقه بندی بیولوژیکی ، از جمله طبقه بندی بر اساس ساختار ، مجاورت ، شباهت و تفاوت را بررسی می کند. سپس انواع مختلف داده های اکولوژیکی و طبقه بندی ، مانند کاهش داده ها ، تبدیل و استانداردسازی را توصیف می کند. سایر فصل ها به معیارهای بهترین طبقه بندی رایانه و پیچیدگی ها و مشکلات این طبقه بندی می پردازند. این مشکلات با مراجعه به مطالعات "" نشان داده می شود جوامع پایینی بی مهرگان دریایی ، در سراسر حوزه از برنامه نمونه گیری و ماهیت داده ها تا مشکلات مربوط به نوع رایانه مورد استفاده. فصلهای پایانی برخی از اقدامات تنوع و تفاسیری که از آنها انجام شده است ، و همچنین رابطه تنوع با طبقه بندی را در نظر می گیرد. مفهوم و کاربرد در طبقه بندی بیولوژیکی تجزیه و تحلیل های چند متغیره مختلف نیز در این متون مورد بحث قرار گرفته است. متون تکمیلی در مورد اندازه گیری اطلاعات ، تقسیم بندی و وابستگی متقابل تنوع داده ها نیز ارائه شده است. این کتاب برای زیست شناسان و محققانی که به طبقه بندی عددی پایه بیولوژیکی علاقه دارند ، ارزشمند است. در کل حوزه از برنامه نمونه گیری و ماهیت داده ها تا مشکلات مربوط به نوع رایانه مورد استفاده. فصلهای پایانی برخی از اقدامات تنوع و تفاسیری که از آنها انجام شده است ، و همچنین رابطه تنوع با طبقه بندی را در نظر می گیرد. مفهوم و کاربرد در طبقه بندی بیولوژیکی تجزیه و تحلیل های چند متغیره مختلف نیز در این متون مورد بحث قرار گرفته است. متون تکمیلی در مورد اندازه گیری اطلاعات ، تقسیم بندی و وابستگی متقابل تنوع داده ها نیز ارائه شده است. این کتاب برای زیست شناسان و محققانی که به طبقه بندی عددی پایه بیولوژیکی علاقه دارند ، ارزشمند است. در کل حوزه از برنامه نمونه گیری و ماهیت داده ها تا مشکلات مربوط به نوع رایانه مورد استفاده. فصلهای پایانی برخی از اقدامات تنوع و تفاسیری که از آنها انجام شده است ، و همچنین رابطه تنوع با طبقه بندی را در نظر می گیرد. مفهوم و کاربرد در طبقه بندی بیولوژیکی تجزیه و تحلیل های چند متغیره مختلف نیز در این متون مورد بحث قرار گرفته است. متون تکمیلی در مورد اندازه گیری اطلاعات ، تقسیم بندی و وابستگی متقابل تنوع داده ها نیز ارائه شده است. این کتاب برای زیست شناسان و محققانی که به طبقه بندی عددی پایه بیولوژیکی علاقه دارند ، ارزشمند است. و همچنین رابطه تنوع با طبقه بندی. مفهوم و کاربرد در طبقه بندی بیولوژیکی تجزیه و تحلیل های چند متغیره مختلف نیز در این متون مورد بحث قرار گرفته است. متون تکمیلی در مورد اندازه گیری اطلاعات ، تقسیم بندی و وابستگی متقابل تنوع داده ها نیز ارائه شده است. این کتاب برای زیست شناسان و محققانی که به طبقه بندی عددی پایه بیولوژیکی علاقه دارند ، ارزشمند است. و همچنین رابطه تنوع با طبقه بندی. مفهوم و کاربرد در طبقه بندی بیولوژیکی تجزیه و تحلیل های چند متغیره مختلف نیز در این متون مورد بحث قرار گرفته است. متون تکمیلی در مورد اندازه گیری اطلاعات ، تقسیم بندی و وابستگی متقابل تنوع داده ها نیز ارائه شده است. این کتاب برای زیست شناسان و محققانی که به طبقه بندی عددی پایه بیولوژیکی علاقه دارند ، ارزشمند است.






:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

مقدمه ای بر طیف سنجی لیزری غیر خطی بر اصول طیف سنجی لیزری غیر خطی تمرکز دارد. این کتاب تکنیک های تجربی نوری و طیف سنجی غیر خطی را مورد بحث قرار می دهد. این کتاب که از هفت فصل تشکیل شده است ، با مرور اجمالی اثر تحریک شده رامان و طیف سنجی منسجم رامان ضد استوکس شروع می شود ، که می تواند به طرق مختلف برای ایجاد تشعشع در مناطق ماوراء بنفش و خلاء ماوراء بنفش استفاده شود. این متن سپس ساده ترین سیستم کوانتوم مکانیکی متشکل از یک موجود جدا شده با انرژی ویژه | b & gt؛ و | a & gt؛ داشتن انرژی های Eb و Ea (Eb & gt؛ Ea) به ترتیب. فصل های دیگر امکانات هیجان انگیزی را که با جذب اشباع و تکنیک های مرتبط آغاز شده است ، از جمله بهبود دقت طیف سنجی ، مطالعات دینامیک برخورد ، بررسی می کند. و اندازه گیری بهتر ثابتهای اساسی و واحدهای اساسی فصل آخر به روش طیف سنجی مادون قرمز ، که ترکیبی از تشخیص کارآمد ، وضوح زمان و مادون قرمز منسجم است ، می پردازد. طیف سنج ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این کتاب را بسیار مفید می دانند.تجزیه و تحلیل غیر هموار یک حوزه نسبتاً جدید از تجزیه و تحلیل ریاضی است. ادبیات مربوط به این موضوع عمدتاً شامل مقالات و کتابهای تحقیقاتی است. هدف از این کتاب تهیه کتاب راهنمای برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی است که این حوزه جالب را به طور مفصل معرفی می کند.شامل انواع مختلف فرعی و فوق دیفرانسیل و همچنین شیب عمومی استمقدمه ای بر تکنیک های هسته ای در زراعت و زیست شناسی گیاهی ، کتابی 15 قسمتی است که با توضیح ماهیت ایزوتوپ ها و تشعشعات ، واکنش های هسته ای و رادیوایزوتوپ ها آغاز می شود. فصل های بعدی روش رادیویی ، استفاده از ایزوتوپهای پایدار به عنوان ردیاب و تجزیه و تحلیل فعال سازی برای نمونه های بیولوژیکی را توصیف می کند. فصلهای دیگر طیف سنجی فلورسانس اشعه ایکس برای گیاهان و خاکها را مورد بحث قرار می دهد. اتورادیوگرافی ؛ ایزوتوپها در مطالعات خاک ؛ ردیاب های ایزوتوپی در آزمایش میدانی. و تکنیک های هسته ای در علوم گیاهی و آب خاک فصل آخر بر تابش و سایر جهش های ناشی از اصلاح نژاد متمرکز است.
شامل ابزارهای اصلی نظریه ، به عنوان قواعد جمع و زنجیره یا قضایای ارزش متوسط ​​است
محتوا به صورت ابتدایی معرفی می شود و نمونه های زیادی را توسعه می دهد و به خواننده اجازه می دهد نظریه ای را که در بسیاری از مقالات و کتابهای تحقیقی پراکنده است ، درک کند.






:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن راد

 بر شیمی فیزیک غیر تعادلی یک گزارش انتقادی و جامع از شیمی فیزیک غیر تعادلی از زاویه نظری و تجربی ارائه می دهد. این شامل طیف گسترده ای از پدیده های غیر تعادلی از حالت پایدار نزدیک به تعادل به منطقه غیر خطی است که شامل گذار به دوقطبی بودن ، نوسانات زمانی ، نوسانات فضایی-زمانی و سرانجام دور از پدیده های تعادلی مانند تشکیل الگوی پیچیده ، بی ثباتی پویا در واسط ها می شود. ، هرج و مرج و پدیده های پیچیده رشد (فراکتال) در سیستم های فیزیکوشیمیایی.مقدمه ای بر هندسه غیر اقلیدسی برخی از مباحث مقدماتی مربوط به هندسه غیر اقلیدسی ، از جمله هندسه های هذلولی و بیضوی را پوشش می دهد. این کتاب در سه بخش و شامل هشت فصل تنظیم شده است. بخش اول شواهد ریاضی پنجمین اصل اقلیدس را در مورد وسعت یک خط مستقیم و نظریه موازی ارائه می دهد. بخش دوم برخی از مشکلات هندسه هذلولی را شرح می دهد ، مانند موارد مشابه با و بدون یک عمود بر مشترک. این قسمت همچنین به روابط طوسی و مثلث می پردازد. بخش سوم هندسه های بیضوی تک و دو را بررسی می کند. این کتاب برای دانش آموزان اصلی ریاضیات ، هنرهای لیبرالی و فلسفه ارزش زیادی خواهد داشت.
بخش اول کتاب به مطالعات نظری و تجربی در مورد پدیده های حمل و نقل در غشاها (ترمو اسمز ، الکترواسموتیک) و در سیستم های مداوم (انتشار حرارتی ، اثر سورت) نزدیک به تعادل می پردازد. ترمودینامیک ، که اصلی ترین ابزار نظری برای این منطقه است. تحولات بعدی در ترمودینامیک غیرقابل برگشت گسترده و دینامیک مولکولی غیر تعادلی در پیوست مورد بحث قرار گرفته است.
بخش دوم به حالتهای پایدار غیر خطی و انشعاب به چند پایداری ، نوسانات زمانی و مکانی-زمانی (امواج شیمیایی) می پردازد. به طور مشابه قسمت دوم به پدیده های پیچیده تری مانند هرج و مرج و رشد فراکتال که در فاصله بسیار دور از منطقه تعادل رخ می دهد ، می پردازد. تکنیک های ریاضی جدیدتر برای بررسی چنین پدیده هایی همراه با مطالعات تجربی موجود.
قسمت چهارم به پدیده های غیر متعادلی مشابه در سیستم های واقعی (سیستم های اجتماعی-سیاسی ، امور مالی و زندگی و غیره) می پردازد که برای آنها سیستم های فیزیکی-شیمیایی که در فصل های قبل مورد بحث قرار گرفت ، مدلی مفید برای توسعه نظریه های مبتنی بر علم غیر خطی ارائه می دهد. و علم پیچیدگیاین کتاب یک گزارش انتقادی از مطالعات نظری در مورد پدیده عدم تعادل از منطقه نزدیک به تعادل تا تعادل دور ارائه می دهد
مطالعات تجربی گزارش شده است که آزمون نظریه ها و محدودیت های آنها را ارائه می دهد
تأثیر مفاهیم توسعه یافته در شیمی فیزیک غیر متعادل در جامعه شناسی ، اقتصاد و دیگر علوم اجتماعی و سیستم های زنده مورد بحث قرار گرفته است



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()